Przejdź do stopki

Deklaracja dostępności

Treść

  • Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Nakli

    • Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Nakli zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Nakli.

      • Data publikacji strony internetowej: 2012-03-08
      • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-31

      Status pod względem zgodności z ustawą

      Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

      Treści niedostępne

      • dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi,
      • część plików nie jest dostępna cyfrowo,
      • tłumacz języka migowego.

      Wyłączenia

      • niektóre dokumenty, których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji,

      Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

      • Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-08
      • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2021-03-31

      Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

      Informacje zwrotne i dane kontaktowe

      • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Jan Pyrcha.
      • E-mail: j.pyrcha@spnakla.pl
      • Telefon: 59 8231278

      Każdy ma prawo:

      • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
      • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
      • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

      Żądanie musi zawierać:

      • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
      • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
      • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

      Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

      Skargi i odwołania

      Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

      • Organ nadzorujący: Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
      • Adres: Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
      • E-mail: szkola@spnakla.pl
      • Telefon: 59 8231278

      Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

      Dostępność architektoniczna

      1. Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy Szkolnej. Prowadzą do niego schody bez podjazdów dla niepełnosprawnych. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
      2. Wejście umożliwiające wjazd osobom niepełnosprawnych znajduje się przy sali gimnastycznej. Toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze przy sali gimnastycznej.
      3. Istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
      4. Przed wejściem znajduje się bezpłatny parking  z wyznaczonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych.
      5. W szkole nie ma windy. Dwie klatki schodowe wyposażone są w szerokie schody oraz poręcze. Klatka schodowa prowadząca do segmentu, w którym znajdują się oddziały przedszkolne, jest wąska i wyposażona jest w poręcze.
      6. Korytarze wewnątrz budynku są przestronne.
      7. Na teren szkoły można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
      8. Na terenie placówki nie ma osoby posługującej się językiem migowym.
      9. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

      Informacje dodatkowe

      Ułatwienia

      Strona posiada następujące narzędzia ułatwień dostępu:

      • filtry (kontrast, inwersja, saturacja, monochromia),
      • ustawienie tekstu (odstęp między wierszami, odstęp między paragrafami, odstęp między literami, odstęp między słowami),
      • czytelność tekstu,
      • wyrównanie tekstu
      • mapa serwisu,
      • wyszukiwarka.

      Inne informacje i oświadczenia

      Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Nakli dokłada wszelkich starań, aby dostępność i użyteczność strony internetowej spełniała wszelkie istotne wymogi standardu WCAG, określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 4 kwietnia 2019 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.

5007